טכנולוגיית השליחויות – הכלים שמאחורי השליחות

העברת חבילה ממקום למקום נשמע כמו עניין פשוט לכאורה, אך כאשר אנחנו רוצים שירות אמין ומקצועי, נשמח לדעת מה הכלים העומדים בפני מעביר החבילה שלנו. רוצים SMS כשהחבילה מגיעה ליעדה? קיבלתם

האיש עם הקסדה שהגיע אליכם מחברת שליחויות כזו או אחרת אינו עצמאי בשטח. מאחוריו קיים מערך מתוכנן ומקצועי שיבטיח את הגעת החבילה או המכתב שלכם בשלום ליעדו. חברות שליחויות שונות משתמשות באמצעים טכנולוגיים שונים בשביל להבטיח את הגעת המשלוח בזמן, כמו גם להבטיח שימור לקוחות מרוצים.

במה בדיוק הם מעבירים את החבילה שלי

את הקטנועים הרבים כולנו מכירים, אך חברת שליחויות מקצועית תחזיק צי של כלי רכב שונים ומגוונים. הסיבה לכך פשוטה – מלבד שליחויות משפטיות, לדוגמא, שכוללת מעטפה או חבילה עד 20 קילו בדרך כלל, ישנן שליחויות הכוללות ארגזים גדולים ופרטי דואר כבדים במיוחד. לטובת אלו מומלץ לבדוק האם יש לחברה כלי רכב מסוגים שונים מלבד קטנועים. אמנם הקטנועים מזרזים את מהירות המשלוח, אך לעיתים נרצה משלוח איטי יותר באמצעי תחבורה גדול ובטוח יותר.

מעוניינים להזמין שליח להעברת משלוח? השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם

מעדכנים און-ליין

בכל הנוגע לשליחים ולשליחויות, מהירות היא אמנם חשובה אך לא רק. אנחנו רוצים שהחבילה שלנו תגיע אמנם במהירות אבל גם באופן יעיל, כשאנחנו נדע בדיוק איפה היא נמצאת והאם הגיעה ליעדה או לא.

לצורך כך, כל חברת שליחויות מחזיקה מוקד שירות לקוחות בו ניתן להתעדכן מה מצב החבילה, איפה היא נמצאת ומתי תגיע ליעדה. בימים בהם הטכנולוגיה כל כך מהירה, כבר מזמן הומצאו אתרי אינטרנט לבדיקת מצב המשלוח ואפילו אפליקציות לטלפונים ניידים בה ניתן לעקוב אחר מיקום החבילה שלכם.

החברות השונות משתמשות, כמובן, בשירותים של טלפונים ניידים, אך גם בדרכי עדכון אחרות המבוססים על טכנולוגיות רשתיות כאלו ואחרות. כך, יכולים השליחים לעדכן את המוקד של החברה במצבם, והמוקד את הלקוח, ולעיתים גם ללא התיווך של המוקד – השליח מעדכן אצלו במערכת, וזה צץ ועולה במערכת אצל השולח.

בנוסף, אפשר להתעדכן באמצעות טכנולוגיית GPS איפה בדיוק נמצאת החבילה שלכם בדרך ליעדה, ואפילו להזמין את המשלוח דרך האתרים של חברות השליחויות. למתקדמים (או המעודכנים) שבינינו אפשר להיעזר באפליקציות המותאמות לאייפד להזמנה ולמעקב אחר מיקומה והגעתה ליעד. כיום, כבר לא צריך לשמור מזומן בשביל השליח, כי ניתן לשלם באשראי באופן מסודר באתרים של חברת השליחויות.

הפתרון שאף אחד מאיתנו, כמובן, לא יכול בלעדיו, הוא מסרון עם הגעת החבילה ליעדה. אם אפילו חברות עם משלוחי פיצה מעבירות לנו הודעות SMSבשביל לעדכן אותנו שהפיצה יצאה מהתנור והיא בדרך אלינו, כנראה שהן למדו את זה מהשליחים וחברות השליחויות.

זכרו, הטכנולוגיה ממציאה את עצמה כל הזמן. היום האפליקציה היא החדישה ביותר ומחר כבר ימציאו משהו חדש ושימושי עוד יותר. המרוויחים העיקריים מכך הם הלקוחות, כלומר – אתם. מעכשיו משלוח הוא לא כאב ראש, אלא יותר דומה למשחק חוויתי