שליחים – מי מגיע ראשון

מכירים את המשפט הידוע, לא הורגים את השליח ? ברור למה לא, הרי הוא האיש שיבצע בשבילנו את עבודת השליחות. מיד תגלו עד כמה הוא חשוב בשבילכם

בלא מעט סרטים זכינו להכיר את השליח הפרטי, זה שעושה שליחויות בשביל אחרים, לא מטעם אף אחד אלא מטעם האיש עצמו . בחלק מהסרטים, היה מדובר בצעירים שרצו להתקדם אז הם התחילו בשליחויות וקיוו לטוב. למרות שהאמת לא רחוקה מכך, מיד נראה שעדיף בכל זאת לעבוד עם חברת שליחויות מקצועית ולא עם שליח יחיד.

גם היום יש חברות עסקיות שמעדיפות להעסיק שליח פרטי, מדובר על עובד חברה שכל עבודתו היא שליחויות למען החברה, אלו יכולות להיות שליחויות בתוך המשרד עצמו (אם מדובר על חברות גדולות) והן על עבודות שליחויות חיצוניות. שלא יהיה ספק, יש לכך כמה יתרונות:

  • יכולת הפיקוח עליו גדולה יותר מאשר על שליח חיצוני
  • הוא עובד של החברה, מכאן שהאחריות שהוא חש כלפי החברה גדול יותר
  • זמין בכל שעות העבודה
  • חוסך את עלויות התיווך שבין חברת שליחויות לעסק

אך לצד ההיתרונות הנ"ל יש מספר חסרונות שיכולים להיות מהותיים, למשל, שליחים מטעם חברת שליחויות, זה המקצוע שלהם. מכאן שהם מתמחים בכך, עם זה בקיצור זמן המשלוח, בפיקוח על קבלת המשלוח וכדומה. בנוסף, כנגד הטענה שאחריות שליח פרטי הרבה יותר גדולה כלפי החברה מאשר אחריות של שליח חיצוני, אזי ששליח חיצוני מודע לכך שכל טעות שלו יכולה לעלות לחברה שלו באובדן לקוח ובפגיעה בשמה. מפה אנחנו יכולים להסיק ששום שליח מקצועי וישר לא יעשה דבר שנוגד את מטרות השליחות אותה התבקש לבצע.

אסור לשכוח גם את שאלת העלויות. נכון ששליח פרטי חוסך עלויות תיווך, אך מנגד הוא מקבל שכר ותנאים סוציאליים שעולים על התשלום שאנו משלמים לחברת שליחויות פר מנוי לשליח אישי. מלבד זאת, אנחנו נצטרך לממן לו כלי רכב (או לחילופין הוצאות רכב) . מה שבעסקה עם חברת שליחויות , נופל על החברה עצמה ולא עלינו. להוצאות אלו אגב רצוי להוסיף הוצאות ביגוד, טלפון, ועוד.

עוד נקודה שיש להתייחס אליה היא הזמינות. אומנם שליח פרטי זמין לעבודה כל העת, אך בהיעדרו אין לנו שליח חלופי. זאת לעומת סיטואציה בה שליח של חברת שליחויות לא מגיע לעבודה, אז אנחנו מקבלים שליח חלופי.

מחפשים חברת שליחויות ? השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם

הכל שאלה של אחריות וניסיון

מלבד שליחים המעבירים חבילה ממקום למקום ודואגים להגעתה לנמען, ישנם סוגי שונים של שליחויות מקצועיות וממוקדות, כאשר המרכזית שבהם היא שליחות משפטית. שליחות משפטית, כשמה כן היא, מתמקדת בהעברת חוזים ומסמכים בעליי ערך משפטי. שליחות זו נמצאת בשימוש אצל עורכי דין, בתי דין, בתי משפט ועוד.
השליחים, במקרה זה, אינם מגישים חבילה וחוזרים כלעומת שבאו, אלא מחתימים את הנמען על מסמכים שונים ודואגים להחזירם, לעיתים. חשוב לדעת ששליחות שכזו נדרשת להיעשות מהר במיוחד, משום שמדובר, לרוב, במסמך שהוא חלק מתהליך משפטי רחב בעל השפעה על אנשים רבים. לכן, צריך לבחור חברה אמינה שתוכל לבצע עבורכם את השליחות תוך זמן קצר ובמקצועית.

איך אבחר את חברת השליחויות המתאימה לי?

מן הסתם כל חברת שליחויות תבטיח לכם שהשליחים שלה הכי טובים והכי מהירים. מן הסתם זה נכון עד שתגלו שליח אחד שלא עושה את עבודתו כראוי והדבר יעלה לכם כסף וזמן. וכידוע כל עבודת שליחות לא טובה עולה לנו שלוש פעמים, פעם אחת את המחיר ששילמנו, פעם שנייה את אובדן המשלוח או לחילופין את העובדה שהמשלוח כבר לא רלוונטי (אם הוא לא הגיע בזמן) , פעם שלישית על המשלוח החוזר (בהנחה ועוד ניתן לעשות זאת).

לכן מה שחשוב לנו הוא לא רק לבדוק אם השליחים מקצועיים אלא האם החברה היא מקצועית. השליח הרי עובד מטעמה. אם החברה מקצועית ומעניקה לו את כל הכלים כדי שהוא יהיה כזה, אין לנו מה לדאוג.

כיצד בודקים אם חברת משלוחים מקצועית

  • כמות הלקוחות שלה ומי הם
  • כמות כלי הרכב שעומדים ברשותה והסוג
  • אופי עבודת המוקד הטלפוני והאינטרנטי שלה (האם מדובר במוקד 24 שעות, זמין)
  • סוגי השליחויות שהיא מבצעת והיקפן (חברה שמבצעת שליחויות משפטיות , מותר להניח שמדובר בחברה רצינית)
  • מה האחריות, החוזה שהחברה מציגה בפנינו בטרם אנו חותמים איתה על הסכם

אחרי כל זה, מה שנשאר לכם זה רק למלא טופס עם פרטי התקשרות ואנחנו נדאג שתקבלו הצעות מחיר מחברות שליחויות מובילות בישראל, תוך זמן קצר